بابک نیوز

خبرهای ایران و جهان

منظور از استعلام برند در ایران

استعلام برند یکی از مهم‌ترین مراحل فرایند ثبت شرکت و یا یک موسسه تجاری است. هنگامی که شخصی اقدام به تاسیس یک شرکت می‌کند، از لحاظ قانونی لازم است تا در اداره ثبت شرکت‌ها، اطلاعات شرکت تجاری خود را به ثبت برساند. حال یکی از نکات ضروری به هنگام ثبت شرکت انتخاب نام و نشان تجاری و یا همان برند برای شرکت است، به این ترتیب یک برند به صورت رسمی به ثبت می‌رسد.

حال در این میان طی فرایند ثبت برند مرحله‌ای با نام استعلام برند وجود دارد، در این مرحله نام انتخابی شما مورد استعلام قرار می‌گیرد. ثبت برند تحت نظر اداره مالکیت معنوی انجام می‌شود و این اداره به صاحبان شرکت اجازه انتخاب نام تکراری را نمی‌دهد. بنابراین بر اساس این قانون قبل از قطعی کردن هرگونه نامی برای برند خود و صرف هرگونه هزینه‌ای باید در وب سایت اداره مالکیت معنوی نام‌ها را استعلام کنید.

ضرورت استعلام برند

شاید برخی از افراد تصور کنند که نیازی به انجام استعلام برند وجود ندارد، اما باید توجه کنید که استعلام برند ضرورت بسیار بالایی دارد. برند یک شرکت نشان دهنده هویت آن شرکت می‌باشد که باید تک و فاقد تکرار باشد.

بهترین کار این است که قبل از ثبت برند و انتخاب نام اقدام به استعلام برند نمایید تا از نام‌های مورد استفاده و تکراری آگاه شوید و همچنین مطلع شوید که آیا شرکتی با نام و برند انتخابی شما به ثبت رسیده است یا خیر. به طور کلی فرایند استعلام برند این کمک را به شما می‌کند که وقت خود صرف پیدا کردن نام‌های تکراری برای برند خود نکنید و یک نام متفاوت نسبت به سایر برندها برای خود انتخاب کنید.

استعلام برند همچنین این زمینه را ایجاد می‌کند که تمام برندهای منحصر به فرد و تک باقی می‌مانند و همچنین این امکان را به شما می‌دهد تا از وجود برندهای معتبر مطلع شوید.

به طور کلی پس از اینکه برند خود را به صورت رسمی به ثبت رساندید، تا ده سال از اعتبار قانونی برخوردار است و پس از پایان این دوره نیاز به تمدید دارد.

مراجع استعلام برند

به طور کلی برای استعلام برند برای ثبت برند در ایران دو راه وجود دارد.

۱- استعلام برند حضوری، در این حالت شما باید به صورت حضوری به اداره مالکیت معنوی که در استان تهران قرار دارد مراجعه کنید، مسلما این کار برای افرادی که خارج از تهران زندگی می‌کنند دشوار خواهد بود. همچنین برای راحت‌تر شدن مسیر ثبت و استعلام برند می‌توانید از یک وکیل متخصص و یا یک موسسه حقوقی کمک بگیرید.

۲- استعلام برند اینترنتی، برای انجام این کار به صورت اینترنتی چند منبع مختلف وجود دارد. شما می‌توانید برای استعلام برند به وب سایت اداره مالکیت معنوی و یا وب سایت روزنامه رسمی کشور مراجعه کنید، همچنین در برخی از وب‌ سایت‌های دیگر نیز افراد متخصص فرایند استعلام برند را برای شما انجام می‌دهند.

هزینه استعلام برند

هیچ تفاوتی ندارد که منبع شما برای استعلام برند کدام است، چرا که تمام این سایت‌ها به صورت رایگان فرایند استعلام برند را انجام می‌دهند. البته اگر تصمیم به مراجعه حضوری داشته باشید برخی هزینه‌های جانبی شامل حال شما خواهد شد.

[ بازدید : 116 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 25 فروردين 1401 ] [ 17:56 ] [ بابک نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]