بابک نیوز

خبرهای ایران و جهان

در حال حاضر بیشتر واردات شرکت از کشور چین می باشد

در حال حاضر بیشتر واردات شرکت از کشور چین می باشد و بعد از این کشور , واردات از کشور ترکیه و هند بصورت محدود توسط شرکت جهان شیمی انجام میگیرد . محمدی ضمن توضیح بیشتر در مورد ویژگیهای فنی این محصولات گفت: با حمایت معاونت موفق شدیم تا مواد اولیهای تولید کنیم که در ساخت داروهای مختلفی کاربرد دارد. در صورتی که فرآورده خام، مؤثر تشخیص داده شود، به روشهای گوناگون ترکیبات مختلف موجود در آن را تفکیک و تخلیص میکنند و سپس میکوشند تا ساختار شیمیایی این ترکیبات خالص شده را که به دست آوردن مقادیر ناچیزی از آنها اغلب مستلزم ساعتها کار طاقت فرساست شناسایی کنند. شرکت تحقیقاتی، مهندسی توفیق دارو تنها مرکز R & D گروه دارویی تامین و یکی از شرکتهای فعال در زمینه تحقیق و توسعه مواد اولیه دارویی و تکنولوژی نوین دارویی (https://irchem.ir/pharmaceutical) می باشد که در سال 1377 تاسیس شد و پس از راه اندازی چندین کارخانه تولید مواد اولیه دارویی از قبیل کارخانه تولید پلی وینیل پیرولیدون در ساوه (ره آورد تامین) ، کارخانه تولید پارا آمینو فنل در مشهد ( برهان دارو) و پروژه PNCB در تبریز و همچنین راه اندازی خط تولید کورتیکو استروئیدها در شرکت دارویی آترا ، تمرکز خودرا در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه دارو قرار داد و با راه اندازی آزمایشگاه های مختلف تحقیقاتی از قبیل تحقیقات مواد اولیه دارویی شیمیایی، تحقیقات پپتیدهای دارویی و بیولوژی مولکولی در پیشبرد این اهداف قدم نهاد.

رئیس هیات مدیره سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران با اشاره به اینکه حدود ۱۰۲ کارخانه داروسازی در کشور داروهای شیمیایی تولید میکنند، افزود: قبل از انقلاب اسلامی هیچ صنعت داروسازی در کشور وجود نداشت و تنها ۴۰ واحد داروسازی فعال بود که ۱۴ واحد آن خارجی بود و در قالب شرکتهای چند ملیتی فعالیت میکردند و قریب به ۲۵ درصد نیاز کشور به دارو در ایران تولید می شد و افزون بر ۷۵ درصد آن وارداتی بود. شیبانی افزود: کشور ایران در سال ۵۶ با جمعیت ۳۵ میلیون نفری حدود ۵۰۰ میلیون دلار در تامین نیازهای دارویی هزینه داشت و اکنون با ۸۰ میلیون نفر جمعیت تنها سه درصد دارو را وارد میکند. معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو گفت: امسال نسبت به سال گذشته ارزبری دارو و تجهیزات پزشکی 20 درصد کاهش یافته و از 3.7 میلیون دلار به حدود سه میلیون دلار رسیده است چون به تولید داخل، بهای بیشتری دادیم و برخلاف گذشته، 60 درصد از ارز را به جای دارو به مواد اولیه اختصاص دادیم. در طی چند سال گذشته شرکت توانسته است در جامعه صنعت و وزارت بهداشت به عناوین قابل توجهی دست پیدا کند که در برخی از آنها آورده شده است.

این مقاله بهروش مروری انجام شده است. نظر به اینکه ترخیص مواد اولیه دارویی نیاز به تخصص، اشراف بر قوانین و سرعت عمل انجام کار گمرکی دارد، تیم عملیاتی گروه بازرگانی پرشین تجارت دوان درکلیه گمرکات کشور آماده ارایه خدمات موضوعه می باشد. به گزارش وبدا، دکتر محمد رضا شانه ساز در نشست خبری دومین نمایشگاه بین المللی فارمکس که در سازمان غذا و دارو برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان کشور در تلاش هستند که با دروغ، شایعه پراکنی و اخبار کذب، سم یاس و ناامیدی را در رگ های جامعه تزریق کنند که با کار و تلاش رسانه ها و انعکاس اخبار واقعی از توانمندی فرزندان ایران، امید را به مردم بر می گردانیم. به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، طبق یکی از بندهای برخی مطالب کلی منتشر شده برنامه همکاریهای جامع ۲۵ ساله ایران و چین، زمینههای مشترک همکاری توسعه، سرمایه گذاری و انتقال دانش فنی در حوزه داروسازی مطرح شده است. دکتر شانه ساز یادآور شد: در آینده ای نزدیک با هدف گیری مناسب صنعت و سیاست های وزارت بهداشت، یکی از منابع مهم دنیا در تولید مواد اولیه دارو خواهیم شد و عزم وزارت بهداشت، معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار سندیکاها، خودکفایی در حوزه مواد اولیه دارو است.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیمین زمانیزاده نجاری مدیرعامل شرکت دانشبنیان آریانا شیمی گیاه تیر ازیس گفت: ما در این شرکت بر اساس فرایندهای علمی، کار خالصسازی ترکیبات موثره گیاهان مختلف را انجام میدهیم. صادرات مواد شیمیایی به کشور آلمان و ترکیه و عراق و پاکستان و افغانستان نیز بصورت محدود در این سالها توسط شرکت ما صورت گرفته است و در جریان میباشد . بنابراین وزارتخانه در حال انجام این کار است؛ اما این در حالی است که ما در تامین هر دو ارز نیما و هم در ارز ۴۲۰۰ تومانی دچار مشکل هستیم؛ یعنی لیست هایی که به بانک مرکزی ازسوی سازمان غذا و دارو ارائه شده؛ چه بحث ارز نیمایی و چه ارز ۴۲۰۰ تومانی، چند ماهی است که به تاخیر افتاده و طبیعتا این تاخیر به طور قطع به یقین اثرش را روی دارو در آینده خواهد گذاشت.

[ بازدید : 144 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]

[ پنجشنبه 16 ارديبهشت 1400 ] [ 14:08 ] [ بابک نیوز ]

[ ]

ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]